Populära inlägg

2010-11-16

Krångligare kan en rättelse icke bli...




Jag ser att Pfenix tar till det klassiska då man fastnat med skägget i brevlådan
och har förtrogna som Netnuf och Know How att språka med;
En taggig invecklad klargörande blogg på Redeye så vänder vi struntet mot Thorwald.
Vad jag kan se ger Redeye ett klart besked;
Pfenix ska reagera när han får listan med brittiska riktlinjer; Och för ett sjusärdeles väsen tills han fått klarhet i plus 60 och Ceplene.
Som synes väntar dessutom 35 miljoner kronor från Meda när MEA - EU:s kontrollorgan
som godkänt Ceplene mot AML:s återfallsdöd - tagit bort en mening i sin slutakt;
Den där det står att Ceplenes verkningsgrad visavi äldre än 60 år ej påvisats och
därför kan den gruppen ej tas med i marknadsföringen.
Meda väntar på att slippa hindret för 60+
Och en kassaförstärkning på 35 miljoner kontant sitter fint med tanke på hysterin kring finanserna hos EpiCept.Även just den miljonhögen har liksom inte kommie i Epi-Centrum då fallrepsgänget skrockat sönder talinstrumenten av goda stunder, som tillåter
Pasqual & Co. att valsa runt med allt som hittas i soptipparna för he he och höhö.
Jag anklagar dem inte. Skadeglädjen är - har det sagts även vid nyktra bord - den enda sanna glädjen. Men på sikt tror jag att varje individ helt unikt helst strävar efter fair play.
Så; Desinformatör eller...?
Kvittar. Varför sälja allt och ruinera sig själv på 6 skr
- om man v e t att detta äventyr endera dagen tar en dramatisk vändning - uppåt?
Pfenixhar valt att ockupera en plats i forum-solen. Givetvis måste han stå sitt kast och jag vill ha en mer tankeklar bild av vad han är ute efter.Spridda skurar med
inkonsekventa hafsiga slutledningar har inget värde i det läge EpiCept/Ceplene befinner sig i.


Efter att ha läst "klargörandet" förstår jag att P. lätt krånglar till det.
Och Netnuf och Kofoten...Wagner tyngsta ligger på. Vart tog Kentha 96 vägen?

Thorwald

5 kommentarer:

  1. Hejsan Thorwald,
    Ett par saker, jag sålde mina Epicept aktier på 5,10 ner från 14,00. Med pengarna som blivit kvar har jag lagt handpenningen på mitt nya boende och köpt en ny bil. Så att man står på ruinens brant kanske är lite att ta i... Sen var det det här med NHS. Orsaken till avsaknanden av en reaktion när den länk som leder till NHS hemsida blev publicerad är att all den info som blev publicerad där var för mig redan känd. Bland annat information att Ceplene ej har bevisad effekt på åldersgruppen 60+. Detta reagerade jag på när jag först fick reda på det och hittade då en artikel i Blood Journal medförfattad av Dr Osskoppele där han proklamerar att Ceplene visst hade effekt ända upp till 70 år åldern. Detta gjorde så att jag började gräva i frågan... dock har ingen klarhet kommit av det, vad som kvarstår trots Ossenkoppeles konstaterande är dock att EMA valt att rekomendera Ceplene för åldersgruppen under 60.

    Milstenarna som EpiCept ska erhålla av Meda är dock inget att förringa, det återstår hela 35 miljoner dollar att erhålla. Om EpiCept lyckas få ner förbränningen till 8 miljoner dollar / år som sades i samband med senaste kvartalsrapporten gör dessa milstena mycket för finansieringen. Företaget hoppas att en omformulering av "60+" från EMA ska kunna ske under senare del av 2011.

    Mvh Pfenix

    SvaraRadera
  2. Så här har jag och Kristoffer komunicerat:

    Jag:

    Hej Kristoffer,

    Hur fungerar det med EMEA's rekomendationer. Där sägs att Ceplene inte ska användas på personer under 18 samt inte till personer över 60. Lyfter inte detta bort stora delar av patientunderlaget givet att medianåldern för AML i sverige är 71 år? Sen tillkommer ju avdrag för patientgruppen 18-60 där de flesta allogena stamcells transplantationerna görs. Vet man hur många patienter som blir kvar att behandla? Skiljer sig rekomendationerna från det som faktiskt blir praktiken?

    Vidare så nämns i en artikel i Blood Journal:

    The prevention of relapse was particularly
    pronounced in patients < 60 years
    (p=0.005), but a strong treatment effect
    was observed also in patients < 70 years
    (p=0.0047).

    Varför har man då från EMEA's sida val att lämna ute patientgruppen 60-70 i sin rekomendation?

    Tacksam för svar.


    Kristoffer:

    Nej, det står inte att AML över 60 inte skall behandlas, utan att ”effekten inte är bevisad” i denna patientgrupp. De bästa resultaten i vår studie sågs bland patienter upp till 70 år. Hur stort det verkliga patientunderlaget blir vet jag inte, och det är riktigt att en del yngre patienter får allo-transplantation (i olika hög grad i olika länder).


    Hälsningar Kristoffer H

    SvaraRadera
  3. Phenix, hej, välkommen till min blogg!

    Din öppna kommunikation i beramade ärende blåser bort alla tviv el om
    gott uppsåt.
    Detta med +60 är något som måste
    röjas bort/stryk meningen/--- Jösses; Här finns ju forskarnas
    resultat på grupp 60-70...som Kristoffer Hellstrand påpekat/åter påpekar...
    Vi får vara vaksamma när vi läser
    rekommendationer, som nu lär börja strömma in.
    HA en bra dag, och ny bil och allt!

    SvaraRadera
  4. Japp och trots 60-70 års effekten så sattes gränsen av EMA till 60. Någon mer än jag som inte förstår deras logik?

    SvaraRadera
  5. Givetvis går det med denna nidbild angående AML-offer över 60 som med andra info som av någon anledning är svårtuggaDDE.
    Min avsikt med uppmärksamheten riktad mot forum, där sakligt insatta låter desinformationen rulla förbi sina fötter utan att ingripa.
    Så: På med blåstället Forumfolk--
    må trummorna dåna; Marschera upp vid EU, rikta strålkastaren mot EMA: "AML-drabbade över 60 får ej diskrimineras. Ceplene åt alla som vill och kan ta medicinen och öka chansen att slippa återfall!"
    På köpet kan EpiCept kamma hem 35 miljoner kronor- en fryst del av "upfront" som en del tycks glömt.
    Thorwald

    SvaraRadera