Populära inlägg

2010-09-13

Vem dumpar ett bolag guld värt? Inte jag!



Seriöst underbyggd kritik, bit för bit underlag till ett sammandrag där bitarna sätts på plats och färdigt kan pusslet, med varje fakta, varje siande, underbyggt, vilket i fotnötter och förklaringar, samt källanvisningar, ger en schysst bild av det granskade bolaget - och dess egenhet varför den kan konkurrera och inte bara försvara sin marknadsplats.Utan göra det så aktieägarna får sitt; Liksom - då det gäller Biotech - patienterna. Förhoppningsvis tonas invektiven som ständigt slungats mot EPCT-ledningen, av. Självdör.

EpiCept - vågar jag påstå! - har förvisso en annorlunda plats i min dagliga gärning, jämfört med dem som äger aktier i EPCT och som i Syndaflodens lerbruna vatten ses simma omkring som funkade inte mer än en arm. Ni vet, då man har en båt att ro. men som saknar årfästen; Snurrar ohjälpligt runt.
Kanske är den andra Epi-armen upptagen av att söka liv i i-telefonen.Frågan slår mig.
Men icke. Off, out,sorgligt kapitel, se på mej, se på mej /frimurargruppens Ceremonimästare "Se på mej---jag fick rätt. OK!" Elakt? Nej, de tål.

Men de är något jag på de nyttigaste sätt lärt av att på detta sätt hämta verkligheter till mina kommande berättelser, så är det att den negativa - skilj på kunnigheter och allmän mobbskrävel- synen alltid gör så Dumheten går före.
Ta mobbens pionrödgade kinder, uppspärrade ögon...
Ja. Där har vi det:
Dödgrävaren tror att han medverkat; Sanningen i nustadiet för EPCT är:
1. FDA preliminär-inhiberade EpiCepts USA-ansökan. Men Europa är godkänt. Inom 3 år finns Ceplene över hela klotet. Det satsar jag min sista slant på!
2. NP-1 har jag låtit experter inom området "Smärta" göra en bedömning av oddsen för och emot att nå ända fram;
Och läget ser mycket bra ut för att fas III genomförs under 2011. 2012 bör det vara
dags för marknadsintro. En Blockbuster-kandidat; D v s vid peakpoint kan läkemedlet sälja för mer än 1 miljard USD /år.
När nu NP-1 leds genom "skärselden" av en stavbil licensköpare så tror jag på 17 miljoner dollar Upfront och en mycket god royalty.
Övriga goda kandidater, som kan ge licensiderade upfronts och milstolpar är
hjärntumör-medlet Azixa, som körs av Myrex (f d Myriad Pharma) på licens. 5 miljoner dollar skall EpiCept ha i milstolpe då Azixa startar upp fas 3.Vid kontakt med informationen meddela att man fullföljer en förlängd fas 2B och siktar högt: 2 typer av hjärntumörer indikeras i det täta samarbetet med FDA.Under våren 2011 bör fas 3 startas upp---5 miljoner dollar till EPCT. Myrex har i en särskild beslutskommitté lagt fram en strategi som framhäver vikten av att intensifiera informationen om företagets särklassiga guldhopp Azixa, Inom kort famförs förresten en lägesrapport vid ett storinternationellt om hjärncancer.Myrex-aktien rekommenderas.
EpiCept har en efterföljare till Azixa i Crolibulin är nu nära fas 1
Sammantaget; Med pipeline och Ceplene med Meda AB på ordentlig G. i Europa och sedan väntar Kina, Japan, Afrika. och inom en perfekt tajmad period med konstruktiva möten med FDA:s expert-panel..ja, ett godkännande av Ceplene senast våren 2012.
Om uppköp eller händelser, som avtal avseende NP-1, triggar kursen kvittar för min del. Riktkurs före nyår: 15-17 kr. Det blir ingen PP.
NE - nej, behövs inte heller. NP-1 håller kassan nog stark tills andra milstolpar är mogna at plockas. Pfenix är en aktör som jag håller högt. Han återför snart större delen av det han betraktade som orörbar; Men hetsen sålde hans juvel.
Godkännande eller FDA-repriser - dock efter en seriös genomgång - då Kanada och Israel snart offentliggör Yes or No till Ceplene; Jag tror båda säger OK. Europa
kan gott duga som färdriktare.


Thorwald

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar