Populära inlägg

2010-09-07

Därför tror jag på EpiCept!




Jag tror att EpiCept överraskar alla - en gång till;

Se på rubrik och text; Det var EU då. Forskaren professor Kristoffer Hellstrand vässar sina argument - denna gång stöttad av fyra världsnamn inom immunologin.
Thorwald tror K.H. och AML-PATIENTERNA VINNER - IGEN.

Nu genom att återföra CEPLENE - FÖRETAGETS KLART LYSANDE STJÄRNA, godkänt
cancerpreparat i 30 länder, drygt 500 miljoner innevånare bara i EU.
CEPLENE är inte något vanligt case;
Tvärtom - det är ett av de mest sensitiva uppdragen FDA:s byråkratiska stenhjärtan har frestats att behandla med respekt och värdighet. Visande att
man v e t /för det gör man!/ att för varje dag man misskrediterar CEPLENE med detta "Idiotstopp", SÅ
GÅR INFÖRANDET av Ceplene NÅGOT TYNGRE.
För så är det!18 MÅNADER TAR DET ATT GENOMFÖRA EN PATIENTS ÖDE. glöm inte att det handlar om en oehört avancerad/komplicerad medicin. Ingen pillerburk som börjar verka direkt... Just FDA har rykte om sig - jag skrev om detta som Dagens Nyheters USA-korrespondent 1985! - att använda"hårda bandage".Ja, ibland tror jag att byråkraterna medvetet odlar denna image.Tänk; Byråkrater, regelverk---enorma mängder med pappersbuntar. Prestige-komplex.Allt snurrar med miljarder dollar i värderas eller värdelyft.
Men nu har dessa stenhjärtan huggit i sten, jag garanterar. När gjordes tabben som gör att myndigheten FDA måste föra upp detta case till högsta nivå. Man får inte skriva att man beordrar ytterligare tester med interleukin L-2 solo, ity det kan leda till dödsfall hos den grupp som skall enrolleras. Och EpiCept kan ej ta risken.
Så är det.


Nu tror jag att Ceplene tas in i granskningen, d v s examensarbetet, igen inom 2 månader.En bra förklaring ges varför det blev preliminär inhibation - ett finar eord för uppskjutet - Och godkännandet kan firas senast i inledningen av 2011---året då vi kan se EpiCept i en annan dager. NP-1, smärtkrämen, har utlicensierats och grejat större delen av finansiella muskler fram till 2011 2 kvartalet.Någon fruktad PP och utspädningskatastrof - nej, det slapp de arma aktieägarana, allra värst för de som panikså¨lde på 4-5-6 skr då det var som värst efter den 23 augusti (Ceplenes ansökan stoppad). Jag ömmar för de små i akttieägarakollektivet - de stora bjässarna har ju suttit stilla och avvaktat hela tiden. Jag har haft kontakt med några, det har hjälpt mig förstså hur det kan gå till när värstingbranschen (Biotech) sysslar med risker.
EPCT-aktiens kurs bör i slutet av 2010, med ljusing och efter USA-JA samt FULL FART MED CEPLENE-försäljningen...Jo: 18 SKR ÄR MÅLKURS NOVEMBER-DECEMBER 2010. Och här kommer min saltstänkare: Uppköp LURAR HELA TIDEN I VASSEN. Diskuteras i diverse stora läkemedalsbolag; Någon kna bjuda i n n a n FDA rättara till dikeskörningen, och minimum 20 skr lär bud ligga på. Då blir det liv i luckan.

Thorwald

2 kommentarer:

  1. Intressant, lärorikt stega tillbaka och andas djupt.
    Jag seer att brådskan nästan alltid hetsar fram för korta vyer:
    2013 bör de här sakerna med Ceplene vara i hamn --- inklusive
    försäljningsvolymen i Europa.
    NP-1 är på god väg. N ä r under året e x a k t ska vi inte drabba oss med;
    Bra betalt, en staark partner!
    Var god dröj!

    Och vi tror på EPCT, men det tröga föret i portgången är tungt.

    Thorald

    SvaraRadera
  2. Thorwald skall det stavas.
    Lite för bråttom kanse. jo visst
    så är det och det ska jag från denna sekund utradera.
    Ha det gott alla därute som kämpar med det ena med det andra
    Thorwald.

    SvaraRadera