Populära inlägg

2010-09-03

Förlåt snytingen; Kristallen pinsam vänskapskorruption!





Jag har väl inte sprungit benen av mig för att bli en sådan där som aktar sin tunga eller garderar inbyggd snällhet i tangenterna eller - oh, ve den som ej synas vill, han/hon ej förstå sittt eget bästa. Gutår!
Kristallen är tydligen TV-rutans motsvarighet till filmens Oscarsgala.Spegel spegel på väggen där.Så där ja. Ni vet.
Jag råkade se på Erik Hamréns riktiga tävlingsdebut med fotbollslandslaget på TV 6..I paus halkade jag in i fyrans kristallskrammel och missad både 1-0 och 2-0 av W-blom, Kalmar eller hur? Landslaget är på G. igen.
Zlatan som härförare för en offensiv grundplan: Bara att slippa se den trumpne tråkmånsen herr Lagerbeck. Ensam jag är - den senaste frun stannade hos mig i 7 år sedan jag återvände hem till gården och till min barndoms vagga och min släkting Selma Lagerlöf; Nobelpristagerska - första kvinnan i litteratur och medlem i mitt värmländska träd med starka spännande rötter: allt på farfar Magnus Olssons och därmed även pappa Erik Gusraf Olssons och min egen sida med Selma - jodå det är sant, men har aldrig berört mig särskilt mycket. Släktforskaren Ivarsson i Söderköping gjorde ett stort forskningsarbete, sedan kom släktträdet på mitt bord. JaG NÄMNER DET HÄR PÅ MINA BLOGGAR. Glansen är Selmas egen och jag älskar hennes berättarkonst. Ej minst den brutala mobbningen i nedbränningen av skolan som nordpolshjälten byggde för att hans kära och f d vännerna skulle fatta att han var värd livet trots kannibalismen i Nordpolsisen. Men ingen verkade viljea ens stava till förlåt när det verkligen gällde.Så är det ej sällan i våra verkligheter, eller hur? Apropå film och TV --- S.L. på Mårbacka var förs tut med svensk film med sina berättelser. Gösta Berlings saga brinner; bokstavligen. Majorskan som simulerad tiggerska och Jesusgestalten på drift. Filmer, filmer.
Och den drinkare som läser Körkarlen, blott döden är vårt hopp.Jag kan höra knisslet från hämtningen av botgöraren kl midnatt. Unikt: I filmen Körkarlen användes för första gången överlappning; Då anden kom upp svävande ur graven. Dödshämtarens enda nåd.
-----
Men till Stockholm, gala, glitter, breda leenden.Hurra, hurra.Här var det Kristall-partaj. Det i rätt många väsentligen berömvärt utvecklade
Svedala---där tjoar Robert Aschberg med en söderslängd storkäft och utnyttjad som stenbäckdynastins galgfigur--en duktig journalist, den enda som seriöst häcklar kändissjukan utan att hyckla.Men Kristallen svalde Robban (bild därefter!)
Några av det gamla tröttkörda kändis-så-in-i-h-eskuttade fram och kristalliserades.
Varför startade jag denna recension? Ofattbart. Men Robban får ursäkta. Man får kräksjuka för mindre.
Stina Dabrovskij tilldelades hederspris.Jump.Inte mitt bord.
Har TV Sweden genom konkurrensförbud i monopolets kölvatten? If! Ätten borsta-varandra-på-ryggen-vänskapskorruption.Ett segt släkte.Åter till Erik Hamrén, Zlatan och 2-0 mot Ungern;
Grattis. Krigaren Zlatan och hans nya garde. Erik Hamréns leende - njut. Karln k a n ju leka i både tanke och sparkeriet.

Thorwald

Zlatan på bild---högst. Krigaren levde upp till allt.Grattis Erik H.Tack tv4 för bildlånet. TV4 är min favorit. Utan kristallers fjantskrammel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar