Populära inlägg

2010-08-05

Kan vi skrota räntan?





KAN EN BERÄTTELSE BLI MER UTMANANDE, MER ENGAGERANDE, MER KAXIGA "JAG SOM VET BÄST- TYP!"? FÖRENKLAT SKALL MIN BLOGG - just det: http://thorwaldscomeback.blogspot.com -
börja jaga underlag som med medverkan av superexperten på penninghanteringens både fram och bak. Hur mycket pengar finns det på vårt arma klot just nu!
Trillionerna staplas i dollarhögen.
Ett av spörsmålen:
Om vi vill utplåna gapen mellan rika och fattiga, skapa jämbördiga förutsättningar för återvändsgränses knockade bröder, systrar och de kära barnen?
O m vår hög av pengar räcker till att göra varje jorden-medborgare till miljonär i t ex svenska kronor - vilka utgifter handlar det om? Och vi får inte glömma INKOMSTERNA!
Jag har en dröm: Räntorna skrotas! Kom ihåg: räntor har inte alltid funnits.
Vi har ett digert arbete framför oss! Kanske en del av förklaringen varför jag biti mig fast i Biotech-rysaren EpiCept.

Thorwald

2 kommentarer:

  1. En bit på väg är jag själv då jag bytt bank och använder mig utav JAK. En medlemsägd bank där låneupplägg är helt annat mot en ordinär bank. Då mitt lån är betalt får jag en utbetalning på samma belopp i form av ett efterspar. Det är eftersparandet som ger andra medlemmar möjligheten att låna sina pengar. www.jak.se ta en titt där

    SvaraRadera
  2. Tack, BOos---

    JAK är en avvikare och vi skall genomlysa det ambitiöst. Jag hoppas Du och andra kan bena ut varför inte JAK blir en folkets bank---Jag såg vissa om och men där som gjorde att man hamnade hos en vanlig bank, d v s vår tids procentare!
    Men nu måste det vändas stenar. Allt är möjligt---
    Thorwald

    SvaraRadera