Populära inlägg

2010-01-16

Nu osar det uppköp!


Omvänd split.
Gjort. Resultat: Reapriset på EpiCept och minimal omsättning.
Prisdumping. Inte minsta utspel från Epis ledartrojka.
En rödmosig dumpare verkar leva med skygglappar, förblindad av att
ha tiggt ihop likviditet en masse och oktober 2008 godkändes Ceplene. EpiCepts ledning ska inte krediteras för framgången (även om jag står vid det beröm som förtjänats).

Professor Kristoffer Hellstrand hade kämpat med detta läkemedel mot AML i 25 år.
Så blev det ett partneravtal.Äntligen kunde vi ands ut, eller? Nej,Psyco, som ytterst styr kurserna på aktiebörsen, satt med pekfingret beredd på "trigga - här kommer en kursdubblare, 1 dollar fixad med råge". Omvänd split behövdes--in...
Men stopp! Något fel var trasigt.Tillbaka till dumping.
Meda - ett large cap-företag som börsanalytikerna öst beröm över, med rätta: VD är/var årets börs-VD i Sverige.Meda-aktien skyddas och värnas och premärt strategiskt huvudmål är som det ska vara:: Öka aktieägarnas pengar.

Men då Meda köpt guldägget CEPLENE för Europa, China, Japan, Australien - ja då förväntas både MEDA och EpiCept stolt medverka till att kursrallyt får den kraft
ett bra avtal u t a n oklarheter kring nyckelfakta; Men Jack Talley är en aktiekurssänkare av oanade dimensioner.Inte medvetet, men J,T, oförmåga och brist
på pondus alltid lämnar oklarheter efter sig. Och det hände - igen!
Jack Talley stegade in, eller rättare ut ur verligheten och lät förstå, att han skulle presentera EpiCept på en heldagskonferens i San Fransisco.Jag trodde jag mardrömde; Icke. f-n lös PÅ sedvanligt manér. Det blev 15 minuter enmanshow i San Fransisco och en bedrövlig Webcast vid midnatt. 15 miniuter. Intet nytt.
Den hetaste frågan förvägrades svar:Royalty - "double digit". "Jo, men---med tanke på en upfront på låga 3 miljoner dollar - så är väl royaltyn hög--25 %? 30?"
Nada svar.Mer får man inte veta, inte aktieägarna, inte vi som förmedlar info på olika sätt.
Så EpiCept-aktien ska återigen avklädd stoppas ner i källarhålet; avklädd splittrad; 3 gamla mot 1 ny. Föll på Nasdaq. Blir det 15 kronor på OMX Stockholm där handeln återupptas måndag? Baissare kan vara jobbiga, men tänk, att jag förstår dem som i detta info-träsk söker räkna på mardrömscenariot; EPCT under 1 dollar igen.
Jag tror det inte. Därtill vet jag för mycket; Och kan Talley nu en gång för alla förses med munkavle så gäller min analys här nedan! 18 kr är minimikurs (6 kr utan split) får kännas ok då halva måndagen rullat.

TALLEY SATTE MUNKAVLE PÅ TYRRELL!

Jag har ingen edsvuren plikt att söka skaka liv i EPCT-papperet.
Men en aktie har sitt pris.Proffsen v e t värdena i EPCT. Kan man köpa 1 dollar för 23 cent dag ut och dag in--
då kommer de stora branschjättarna att lägga ett kontantbud på bordet. Då, om inte förr, vaknar Talley & Co.Ett kan garanteras: Talley blir av med jobbet på momangen.
Meda förlorar inte ¨på att t ex Bristol Myers Squibb tar över. Tvärtom! Att arbeta ihop med en strul-VD är ingens önskan. Ett fientligt bud nu kan bli 35 kr.Viss uppjustering, helst inte som det ser ut. NASDAQ ;s tunga analytiker har ingen lust att upprepa tjatet om oklarheter; När äntligen partneravtalet presenterades, ja då kom nästa tjockdimma. Royalty e x a k t procenttal? "Regulatorisk modell?" OK. vad betyder det?Ingen verkar veta vad det handlar om, just den avtalsdel som ska berätta, klarna EpiCepts vinster! Räkna själva; Vilken dumpad reasoppa.Jag har med all rätt upprepat Bernie Tyrrells avgörande betydelse, inte bara som global säljguru i Pharmakretsar. Jag var övdertygad om att Bob Savage och någon till skulle plocka fram Bernie vid en presentation av partneravtalet med MEDA AB. Men tyvärr - Talley manövrerade bort B.T. på det skamlösaste sätt;Bernie meddelade mig; Thorwald - jag får inte yttra mig. Bara Jsck och Bob Cook. Jag kände iskyla uppefter ryggraden; Munkavle på mannen som kom in som räddare - och den som blockerar bort Bernie Tyrrell är den jag troddde accepterat att hålla sig i bakgrunden efter raden av infofiaskon, ständigt med fritt prisfall på den redan pressade sktiekursen.jag ser orden i neon; Nu får ni aktieägare en nyhet till: "Jag får inte uttala mig. Bara Jack och Bob Cook." Bild: Bernie Tyrrell, Har munkavle av Jack Talley! Bort med den!

Thorwald

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar