Populära inlägg

2010-01-18

Ett ess i rockärmen?!

Mycket som händer då komplexa avtal skall lusläsas, läsas igen---dra ut som
då frn visdomstand bändes och drogs, drogs och slutligen gav bläckfiskens 14vindlande rotförsvar med sig, ity militärtandläkaren på I2 i Karlstad "av hävd passade på att få veta hur det är med infanterisoldat 1961---hur pallar årgången för smärta?
Sålunda: Bedöva!? "Kommer icke på tal. Vad heter fröken, förresten?"
Jag bet ihop. Fick hals över huvud komma ut i vårsolens glans; Fredag.
Dansaftonen kändes inte tilhöra min verklighet. Högra köken varrund som 3;ans
fotboll. För att kunna utnyttja kvällens sena permis för dansen och den djupa famn
jag drömde om, men aldrig såg mera. Mitt livs fabulösa, gränslösa kärlek hemifrån Arvika. Jag såg henne som en symbolisk följeslagerska men orkade inte stå ut med att hon, som hade valt en präktig pojke till make, skulle nobba en Murvel; och jag bad till Gud att ge hennes äktenskap allt gott - för drömmarnas skull.
--
Så kan det gå. Och tänk jag tror att det lilla Biotechföretaget EpiCept har en slags
psyco-effekt på både säljare och köpare, analytiker positiv som negativ.

Och en uppgift nådde mig denna kväll;
"EpiCept har en royalty som säkerställer en lägstanivå på 25 % Meda får om man är
kapabel (och det förutsätter branschexpertis och pekar på Medas "record")att uppnå
de försäljingssiffror som ger de högsta milstolpsbetalningarna till EpiCept.Då är också en royalty på 25 % på säljnettot utmärkt.
Och nås inte de högsta förutsatta intäkterna så träder en högre Royalty.parameter in regulatoriskt.

Jack Talley har inte sagt något som ger hela bilden. Meda AB:s kommentarer har hittills varit: "Det är inte sed att vi lämnar ut dessa fakt." Kanhända sipprar en bild som den här uppställda fram.

Jag tycker det är negligent vs aktieägarna. Har en känsla av att åtminstone en storägare v e t den sanna bilden om royalty-klausulen "med olika utslag" beroende på
Medas säljmaskins effektivitet.
Thorwald

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar