Populära inlägg

2009-08-03

Köp med varning!


Jag har förklarat ett och annat redan efter någon veckas fokusering av den i mina journalist-sinnet mest intressanta aktien nu och fram tills sagan om EpiCept fått något som i en
Agatha Christie-gåta skulle betecknas "as the end of it all - for now!"
EpiCept Corp (symbol EPCT) vaknade denna måndag i augusti 2009 och gnuggade sig i ögonen;
Minsann. visst var det Jack Telley, CEO (vd in swedish)och Robert Savage (Bob internly so to speak),ordförande, som stod där med frukosten med optimism lysande ur sina ögon; Genom fönstret syntes ett första dagsljus tona fram över Sågverks-och älvvägen;
Se! 2 köprekommendationer, sade de två unisont.
Jag tackade och lade texten under läslampan:
Shit! I could´nt keep my mouth. Have this 2 no insight in our real world!?
- We are sorry, we thought yoy should welcome some good news after all rubbish! Jag läste högt: "Se här! Börsveckan påtstår att ni, mina herrar - just n i! - har tydligen inte förklarat vad hela EpiCept är i dag: Allt annat än gambling. Ni har väl inte gjort kortsiktiga manövrer för att kortsiktigt få kassan att se välfylld ut? Och värdet på CEPLENE,
vår juvel, ja Ceplene står sig., inte sant½? Men man köprekommenderar oss på grund av att aktien handlas billigt.
VA har ett reserverat tonläge.
Jag vill inte argumentera emot. Både Börsveckan och Veckans Affärer har ansvar, vilket jag som den bortglömde gästen i EpiCepts huvudkvarter, milt påpekar då jag iförd träningsoverall
stiger in i konferenssrummet."Ni skall skatta Er nöjda med att 2 tunga medier tror på er - trots allt".Och tillägger lakoniskt, sublimt avancerat: "Illa att ej informera sig, men den utmynnar i en varning. Bu kan allt ske korrekt utan tricks!"Jag gillar att löpjogga en hlavtimme varje morgon.
Hinner med lite klartänkande---som att aktiebörsen trots allt är fair i långa loppet.
Jag rekommenderar Jack Telley och Bob Savage att reda ut sakernas tillstånd på torsdag då kvartalsrapporten åtföljs av web Cast där frgor ställs.
Fråga 1,2,3...Hur ser ni på risken att bli uppköpta?
Felet i tvivlarskaran tror jag bottnar i att man ej fattat vidden av den uppköpsvåg som signaleras från sppeciellt läkemedelsföretag med stora likvida medel och vinstkurvor pekande uppåp, uppåt.
Men det återkommer vi till.

Thorwald
redo för morgonjoggen
Jag vinkade bort mer argumentation, sprang ur länsstolen, som sågverksdirektören här
hade ställt till mitt förfogande då EpiCept valde platsen för headquarter.
"Sakfel är skrämmande då de grundar Köprekommendationer", sade jag och återlämnade
de två klippen från Sverige.
1. Veckans affärer 2. Börsveckan.

5 kommentarer:

  1. Gissar du bara att Bristol Myers kommer att lagga ett bud pa Epicept eller pa Ceplene? Har du fatt bekraftat att de, i nartid, har sadana avsikter?

    SvaraRadera
  2. Fick svar fran Epicept:

    Frеn: "Robert Cook"
    Дmne: RE: Epicept, today -13%
    Datum: Thu, 6 Aug 2009 13:31:01 -0700

    1. Is Epicept for sale? 2. Is Ceplene for sale?
    Svar: "We are seeking a licensee to market Ceplene in the European Union. No efforts are being made beyond European partnering.
    We are not seeking a buyer for the Company.

    3. Will you tell the market if someone tries to buy Epicept?
    Svar: We will follow the disclosure requirements of applicable securities laws that dictate when such a disclosure would be necessary.

    4. Do you think that the market overreacted today (- 13%)?
    Svar: We were disappointed with today’s stock price movement , which we believe is inconsistent with the information we provided through the press release and conference call.

    Bob Cook
    EpiCept Corporation

    En fraga till dig Thorwald: Menar du att Bristol Meyers kommer lagga ett fientligt bud Epicept? Eller tror du att de forhandlar i nulaget med Epicept om ett overtagande? Det verkar som om Epicept absolut inte vill bli uppkopta eller salja av Ceplene, enligt svaren fran ledingen.

    SvaraRadera
  3. Typiskt inslag i något som ä r psykiskt betingat.
    21 är ett magiskt nummer; Eller?
    I en djungel med väglösy sökande efter köfrscema, kompass----eller kartan.
    Men allt är svart. Ledaren håller 8igång snacket, som först var helt idiotiskt, ty det ledaren upprepade sitt innehåll som om de moskitangripna
    orkade inte rikta den ficklampa en av dem hade.
    Och ack TAlley upprepade saig inför lojalt tandgnisslande aktieägare; De tunga aktieäägarna har koll, visste Ni inte det? Om de tunga icke tar sista brödbiten och kvickt lämnar scenen;
    Nej, ingen rörde sig. Vem sålde då? Långsiktig med oro - psykologiskt som sagt; Brist på redig info behövs.
    EpiCept h a r Ceplene; GAranterad succé; Tror ni professor Kristoffer Hellstrand för ett ögonblick skulle låta sända ut vad som tagit 25 års envetet arbete - sända ut. jaså där
    bara!
    Och där finns lagligen garanterade avtal som säkrar EpiCepts pipeline med ett OK.
    Och varför hafr organisationen slimmats och forskn.labb i San Diego stängts ned? Talley känner; Buy out. Det börjar ta form.Ceplene är villebrådet---
    Och tiden får utvisa.No comments a la JT.
    Thorwald

    SvaraRadera
  4. Bra Bulgo...Nu är denna eventualitet
    med i spelet kring Ceplene.
    Varför säga njet förrän man ser ett ev. bud dyka upp där på bordet,
    Man har ju folk i EpiCept som v e t vad som rör sig hos de stora drakarna.
    Partnerköret kanske blir eller är bäst. Vem har utrett vad?
    Nyemissionernas prövningar sätter sina spår. Patienterna har rätt kräva stabil, resursstark utskeppare av deras hopp. Eller hur?
    Thorwald

    SvaraRadera
  5. Thorwald. Du skrev den 21 juni att "Jag har läst inofficiella studier som säger att före den 1 august i år bör kursen inte underdstiga 24 kr vid ett rakt ärligt bud, som ändå ger köparen en guldklimp som över kommande år ger en enorm profit".
    Gissar du eller vet nagot konkret ang uppkop fran Bristol Meyers. Alla kan gissa. Jag kan saga att Novartis kommer att kopa Epicept for 55 kr i borjan av sep. Men jag har ingen grund for mitt pastaende. Min fraga ar. Har du fatt bekraftat att BM, i slutet av aug, kommer att lagga ett bud pa Epicept?

    SvaraRadera