Populära inlägg

2008-08-22

Pågående arbeten - ge namn!


En titt in i min ateljé, där skissbladen nu köar, men ingen hets; allt har sin tid. En tanke slår mig då jag sorterar kläder nu när hösten står för dörren. Så hemtrevlig tvättmaskinens mjuka, rytmiska rörelser känns; vattnet sköljer, gungar... Tvätt och tork i samma maskin - och det fungerar! Glasveranden är en tummelplats för inspiration - är nu också min ateljé nr 2. Denna fredag tar solen över Klarälvdalen några timmar; färgfyrverkeriets laddning hör de sista skälvande augustidagarna till: Och ack - solrosorna talar till mig; Kolla bildbeviset: Den stora blodröda med guldstänk i den svartbruna frökakan, vänder sig helt om och viskar;Är jag inte vacker? Har ni något bra namn på solrosen som vred sig 90 grader? Jag har priset klart till den som ger solrosen namnet den enväldiga juryn, d v s jag, fastnar för: Min senaste CD "Revolt" (musik Björn J:son Lindh/Torbjörn Carlsson). Namn/adress så kommer ett paket omgående. Thorwald

2 kommentarer: