Populära inlägg

2008-08-09

Jesuskorset - tecken på vad?




Kolla denna bild jag tog från internationella tv-sändningen då Kinas största
propagandanummer gick hem med sagolik flärd, färger, entusiasm---ändå med artighet
och stil---
men just denna bild fastnade i min sonylins; Jag tittade på fem repriser:Där syntes inget kors. Just då jag tryckte på knappen stämd ljus, hastighet just så här...Märkvärdigt eller hur?
Visst formar det sig till ett av religionernas stora tecken:

Liksom från himlen kom han farande den sista länken i ceremonin Den olympiska
elden. Just detta ögonblick angav många som invigningens supernova.
Men på "sport med thorwald" tar jag upp enpartistatens farliga strukturer
och den bråte som inte kan sopas under mattan med aldrig så mycken grannlåt!

Thorwald

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar