Populära inlägg

2011-02-17

Läkemedel är tålamodets business. Glöm inte det!


Ibland inbillar jag mig att man blir klokare med åren.
Till viss del har den tanken fått bra fäste, men icke alls så
helt klarlagt.
Ak´tier och travtoto och tipsgäng som spelar ihop år ut och år in.

Aktieklubbar samma sak.

Men då det gäller hela havet stormar och NU ELLER ALDRIG GÄLLER denna torsdag med DÅ BIOTECH ÄR PÅ WEB CAST OCH DIREKTSÄNDNINGEN GÄLLER UPP ELLER NED EFTERÅT.Aktiekursen sålunda klämd mellan lugna beräknande och långsiktiga investerare och Pang på rödbetan-killarna - sällan kvinnor - som snabbt drar från höften efter framträdandet av Biotech-VD.Under webcasten börjar de mulna då 3/4 av talet/presentationen avverkagts.

Jack Talley är, som mina läsare vet, chef exekutive för ett verkligt getingbo i tvära kast: EpiCept Corp, (EPCT)som finns noterade på NASDAQ I USA och OMX Stockholm.
Jack T kunde inte utlova snabba leveranser gällande sina stora tillgångar, d v s
blodcancerpreparatet CEPLENE---GODKÄNT OCH AV MEDA AB I EN VIKTIG INTRODUKTIONSFAS
I EUROPAS EU-BEFOLKNING (550 MILJ). När kan Ceplene bli godkänt i USA? FDA och EpiCeptär på G med genesam design av extratester. Kunde Jack understryka, liksom att han kunde yvas över att ha en sådan storhet i sitt produktstall.
Men det tar tid med FDA. 2013 innan allt är OK i USA?
Jag tycker det låter fullt bra. Varför stressa sig sönder och samman med en så för AML-PATIENTERNA livsviktig medicinsk hjälp mot Leukemi?
Och detsamma med smärtlindraren NP-1, en kräm som skall lotsas sista av tre steg mot marknadsetablering. Partnern borde vara presentabel nu, NU---menar hetsporrarna.
Under årets förlopp, var Jack T:s besked.

Jag stannar här. EpiCept är undervärderad redan. Så här kan det fortsätta tills t i d e n fått sin rättmätiga chans.

Thorwald


JAG REKOMMENDERAR GRUV-GUNNARS KOMMENTAR/FAKTA OM NP_1. placera.nu (Avanzas börsforum--chatta och läs)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar