Populära inlägg

2010-06-16

BRITT-SUMMER IN JUNE



Att se genom berg


Avanza Forum har nu blivit Placera.nu Forum;lägg till EpiCept och Jag har tur -
och genvägen tar Dig rakt in i en uppfräschad börsdiskussion - en kanal att samlas omkring. Livlig och nu uppe jämsides med Dagens Industris ibland okryddade inlägg.

Aktiemarknaden är som tennis, brukar jag tänka. När jag var en liten arbetaregrabb i Arvika fanns enda tennisarenan uppe på Styckåsesn---bland stora tallar, som gav en doft av exklusivitet. Svettrn luktade parfym.Och när jag hade träningspassen däruppe i skogen frågade jag vid tillfälle en rundnätt direktörstyp om man kunde få börja spela tennis där---"är det bara att skriva upp sig på listan?!" Reserverade bara för godkända spelare i Arvika TK!" Jag hade hört att man k u n d e få spela och jag vill inte stämpla Arvikas societet som ett småborgerligt frälse, månande om sina previlegier; Men aldrig såg jag en arbetaregrabb bland gubbsen i Styckåsens vita sport.
Börssnack i DI har olika rang på chatterian; I princip är alla välkomna.Måtto; vidga aktiekunnandet.
Pro och ickepro---men Avanza tar nog täten - eller Placera.nu
Klicka på klippet så kan Ni läsa var e n britt - han envisas med bara engelska
språket, men bakom "brit" kan döljas en , ja vem som helst.How do you do, Pirenz (åter då brit var på plats. Eingde en klocka?

Han har dykt upp med stort engagemang på EpiCept-diskussionen.
Jag är böjd att tro att han tillhör tradar-gänget som lyckats hålla nere Epis kurs.
Jag skall följa honom ett slag.
Hoppas han/hon ej fastnar i spekulationssvängen och kursmanipulationer:Nakeblind - Secret Service månne?
Något nytt om EpiCept går ej att finna.

Just nu laddar EpiCept i alla avseenden.
Just nu pejlar jag in många teoriers möjligheter;

1. En morgon eller afton står vi alla där, slagna till golvet: Uppköp av en BS-are
kablas ut. Ett cashbud - 43 skr är priset per aktie.Jag nämner inga namn.
2. Meda utökar ägandet genom olika tilläggsavtal.
Jag skriver inte vilket specifikt attraherar MEDA.
3. Redan före brittsommar har NP-1 fått en bjässe som fosterfar.Upfront; 20 milj USD,-Finalemente; Welcome brit--på med hjälmen bara!
How do you do?

Thorwald

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar