Populära inlägg

2009-06-16

Malka - dags igen!



Jag beskrev märkliga turer kring och i Malka Oil AB, noterat på First North-listan
Stockholmsbörsen. Kursen var 12 öre. Tog du mitt tips är du att gratulera;
Före andra halvan av den avbrutna årsstämman i Stockholm i går - den 15 juni -
hade kursen snuddat vid 25 öre. En dubbling vilket inte är så illa. Mats Gabrielsson
- ordförande, läs "Thorwald synar skandalbörsen" - lämnade klubban och ryssarna sparkades ut. Skadestånd och polisanmälan utreds och de ryssar som medverkade - även
anstiftare - i beväpnad invasion av Malkas produktionsområde i västra Sibirien blir
inringade. Den lokala häradsrätten i Tomsk har bråda dagar.
Reaktionen på helsvensk styelse blev att aktiekursen backade ner under 20 öre. Kan dippa till 15 öre denna vecka.
Så då är mitt tips:
Köp FÖR 15-17 ÖRE - klipp från nr 1 i affärspressen, d v s DI - och sälj på 70 öre, för nu är internstrulet väck och prislappen stiger.Ur makroperspektiv:Utvecklingen för oljepriset: Upp.Kan till höstenpassera 100 USD/fatet igen. Trots allt tal om vind, sol och vatten så ökar oljeförbrukningen;inte minst i Kina och Indien och enligt expertisen pumpas det för lite olja i nuäget (se Nordeas analytiker t ex).
Sådant scenario ser jag som troligtet kan slå fel som det mesta
det spekuleras kring, men jag kör detta race för det är en del av min hobby:Och vi skall leta fler fall efter Malka Oil, aom nu riggas för att klara alla de krav som finns på ett börsnoterat bra bolag;
Preem-inslaget i den nya styelsen är en garanti för att åtgärdspaketet redan är försett med körschema. Alla namnen där har integritet och branschinsikter och drar åt samma håll. En randanm.: Tror inte Gabrielsson steg av med risk att förlora ett kommande mervärde i de aktieposter han har i GIAB m.fl.
Riggningen består sålunda i att "once and for all.." rensa bort alla störande implikationer efter den turbulens som gjort normal företagsamhet möjlig.Driften måste tryggas.
Redan inom 3 månader, om ej tidigare, köps Malka av Alliance Oil - f d WSBI och noterat på Large-listan Stockholmsbörsen;
Primärt måste en korrekt värdering av Malkas tillgångssida att föreläggas offentligheten. Kapacitet olja-gss,
reserver, volym som kan pumpas per dygg etc etc - klicka www.malka.com och studera Även Alliance hemsida är intressant läsning efter emissionen som fyllde på kassan med 1 miljard och ger tyngd vid en uppköpsrunda. Ordf är Erik Forss och oljeexpertisens beräkningar., som vidimerat behovet av up näraliggande resurser; Melkas inmutningar är närmaste granne
Om Alliance köper Malka Oil lär priset bli minimum 70 öre. Konklusion: Köp 17 öre, sälj 70 öre = + 400 % --och räknar vi ihop det som tjänades i omgång 1 (köp 12 öre, sälj 22 öre) är det bra profit.
Alliance har sina olje- och gasfält i samma område som Malka. Synergi-effekterna
är betydande inklusive förtroendet efter alla turer (även WSBI har varit ute i blåsväder: Exempel: TV4:s larm härom året om att bolaget skulle fråntas licenserna, p g a miljöbrott, ej uppfyllda vilkor ang.provborrningar mm mm ;vilket visade sig överdrivet och direkt planterade för att skada bolaget; kursen rasade och fondsparare, ja alla som satsat i WSBI förlorade stora pengar.
Malka rekommenderas, men det finns ingen garanti.ärför är caksahet - ta profit vid en substansiell uppgång är aldrig fel!
Spännande!
Jag återkommer.

2 kommentarer:

  1. Jag har köpt in mig på 0,13 tror också på Malka lätt vara efter klok men tänkte sälja när den gick upp til 0,22 den gick ner sedan men nu säljer jag inte före 0,25

    SvaraRadera
  2. Hej och välkommen premiärgäst--som Du vet tar det lite tid om Du ej är Kalufsen retar morsan eller BlondiBella lätklädd.
    Inge ont om dem, alla ska ju vara med.
    Nu punktar jag snart Malka Oil - p mitt sät!
    Bra att Du ej säljer---Du ska ha Dina 25...
    Thorwald

    SvaraRadera