Populära inlägg

2009-06-24

Rå aktie-gambling och kärleken


Jag hamnade i en scriptduell med Sabbare XX-XX.
Lugn, Han är som vanligt överskattande sin egen förmåga;
Och om ni ögnar nedanstående story så hänger ni kanske med på en uppmuntrande jakt på heta potatisar i MAMMONS underbara värld där följande mentala utrustning krävs för att ro hem en etappvinst, nåja topp 10 är väl inte så illa?
. Du skaLL VARA SOM EN ÅSNA OCH i samma magiska sekund stegra dig i ARABISK ELEGANZ VERITABLE;Allahs gunstling.

På en och samma gång.Uppfattat? Kodat och serverat min trogne läsare; Fantasi.A och O i all konkurrerande verksamhet.Men ej ett grundämne i varje skola, kanske dess utestängdhet som en Askunge, jag har länge sagt: Där finns orsaken till att så många vänder skolan ryggen och blir en dropout---mer eller mindre fredlös i det samhälle som duckar för att greppa de fantasins ändlöshet och pekpinnarnas motsats. Utan fantasi som kärlekens hjärta blir skolan ojämlikhetens tryne; Överklassens fantasilöshet kompenseras av gräddfiler till de fina skolorna och polare hjälper polare. Simsalabim är medelmåtta Per XX diektör i SE-banken.Flotta villa för tjockisen som är bankdirre och jam bor nära sina föregångare; det kan vara en inre gömd fantasi som nu stegar fram. Och nu gnäggar tjockisen nästan generande vid mina bankbesök. "H-e! Efter senaste härdsmältan börjar Tekla (maka fritt översatt) aktualisera hennes lilla röda nånstans i spenaten som drabbar en ekenkis bortom Vaxholm. Lätt tjäna mammon på aktiemarknaden? Vad sägs? Omöjlig fråga.Okey-det får bli debatt.Men: Vi kör vidare!

Du ska också kunna agera som en passgångande tröstlös medelmåtta; klädd som ingen enda reflekterar över och allra minst kommer i håg 2 minuter sedan Du kapats från ett kick in; IMangskog eller Klässbol eller Soho i London ja,välj varhelst Du vill; Men inåt, inne¨slutna i de ljuvliga tvära kasten--där sliter du inte på din ickesynliga kraft. Av med kavaj, slipsar är till för ickefighters...
Vid min käre Gud,Lellefars tusentals slipsar - må undvika ravinen där man luktar bränt efter förluster, 6 i bitar som sekreteraren limmar på en skärm med Dina vinster,nollade eller...ja vi vet.Men här ska segras så vi håller ett öga på detta. Viktigast; Planera hur slipstenen ska dras! Nu kommer Mr. Greed - "leta papper som 'är VÅRT STORSEGEL OCH DRA NU DÅ GUBBAR. VEVA UTAV BARA F-N.
Lugn och fin nu...buy the -symbol we control information about.Så coolt allt känns när Mr G. sitter och petar tänderna med en Morakniv.ja du ta av dig de där ömskans längdskidskorna.
a Ceplene kom på min dolda orderceck inlinkande och bokstäverna dansade och jag grät för Ceplene och fadershuset EptiCet behöver fixa belöningar åt en mängd förttjänta alltsedan M;axims tid. Skapare är hela teamet men Kristoffer Hellstrand, Saglgrenska-professor. 52 fyllda, snart en svensk forskare som får världen att hicka till, 25 år tog det honom att se projektet CEPLENE I HAMN OCH MED STOR KRAFT PÅ VÄG ATT GÖRAS TILLGÄNGLIG ÖVER HELA KLOTET. HELLSTRAND KAN BLI NÅGOT FÖR DE STORA PRISERNA. Kanske Nobeljuryn t o m, men den tar tid på sig. Eftersläpar med ett antal åär - helt OK. Ingenting förhastat där. Allt hänger på verkligheten nu när medicinens verkan sprids vida omkring bland förhoppningsfulla patienter.. Jag har hört detta! Mr Greed lägger fram en enorm lunta med fakta om hur den första medicinen i sitt slag - en jämförelse med Madopark och dess räddande verkan för Parkinson via ämnet levedopa, förstärkt genom kusinmediciner. Men kungen är Madopark (Roche).
Mr Greed återkommer i morgon om sianden för EptiCept och stjärnan Ceplene.Eller så tar det tidf att bekräfta.Han är mycket nogggrann - annars blir det inga slantar.
Då förstod du Din pappslöjdare från Bromölla och Svenssons förbannade toastolar,
Och Vaggeryd där "Gliet" Eliassons högerdoja, fylld av stålhättor från robotlabb XXVI,på Astra d9dit bara Curt Nicolin hade nyckeln i form av en damhatt han alltid bar på.

Nu har vi en jackpot på G, ty nu spelas pch sjunges de härliga "Inte kan jag hjälpa att stjärnan är blå och himmelen vit som snö och BAllY, just älskade mig och NU ÄLSKAR VI ALLA Dig, Jo du min rara
som urkunden skapte;
Och så kom det
i knallröda ballonger en sång

det du som aldrig känt min löga
FLYGA OCH FARA.
--(en eld flammade upp på infoskärmen och lade sig eldfast bland slipsresterna.Gitarrer strängade med de Greedska bastard-mörka strängarna mujjrande och si! Där RUSADE BALLY-raketen upp.upp -- och snällt in i min famn,
Insatsen: 600 000 aktier. köpta kl 11.04. Kurs; 23 dollar. 600 000 sålda, Tid:11.49. Snittkurs- räkna då för h-e! - 49 dollar. Profit (nu trycktes "Leave min in Hell but nobody seems to know that the stars become Yellow and the sky Black. Jag hade profit handskriven på din hand, den alldeles vita sammetsmjuka handleden skalv och blinkade mot hela församlngen; blind för ett kort ögonblick:
129 324 000 skr.
"Out --se så ut med er, vänner och ovänner".Fötter skyndade. Jag kände som vanligt Greeds äkta enda drog och smärtan skar vinstfebern ända in till hjärtats innersta rum, Nicolins hatt satt och drack Löfbergs lila Jubileumsblandning - alls icke illa, Icke -- och så min egen ballad; Först gasa i gång en skärande sylvass ton i hesa G: Min mörkaste show i segerrus drog igång:

En blomma kom flygande
visande stigen vi möttes på en dag
ja den dag då alla ville ta oss i fängsel;

gömmande den blomman du så tappert höll i din hand;;;

Att vinna din måne
att plocka den i bitar för evigheters kransar
det lovar jag,
ja det lovar jag, min kära

Nu alla denna visa intager
och kan skratta åt vår lilla blomma
ty--- /här fylls lungorna vilt och starkt i sommarhagen/

jag biter och böjer ackorden och så:

Nu åker vi, flyende bortom allt ont;

MEN DU FINNS EJ...jag åker ifrån Dig,stanna min kära!

Och se alla vänner!
Se att stjärnan lever i mitt hjärta

jag gråter mig bortom,
ja bortom som bara tiggaren vet

Blomman föll ur min hand;

Du, Du. Du!

-------------

För bövelen! Jag måste avrunda - 27 minuter hade gått sedan Ballyaktien triggades - uppköpsstämplad och ännu en godkänd förmiddag var som lyckans fullkomnad för Mr Greed. Och hans skamlösa förtjänst,ja varför är alla där och spekulerar?
Greed verkar ha hört min tänkta tanke;
"Greed is the winner, whatever they say." He walked away nynnande "du, du, du...min kära...to another room with high risk-assets; dagens höjdpunkt; as a stamp in the grey masks whe are the tools. Nothing else.
God Bless you.


Thorwald

2 kommentarer:

  1. Tack för informationen.
    Jag letar efter samma.
    MVH

    SvaraRadera
  2. on line BlackJack fanns sittandes på en
    gammal högstövel,. medan folket
    strövade fötbi innan högrusingen efter kobbe i tunnelbanan: Station Zinken.
    Den gamla storstöveln vafrenda kvalevande efte BJ:smorfars hastiga frånfälle då han över dängande-glad just läppjat på en
    kvartskyld morgonstafrt på Pelikan,
    Sveriges enda öl-hall och där servering oförfärat langar husmanskost till gubbsen och den ej ruande ökningen av lull-lullande
    medlemmarna av fredlöst leverne.
    Jack Pot, halvhögt-startade vår
    vän där sittandes på sin morfars utslitna men vacker-.--skönheten bländade jäktflockare som förmodligen led av flex-arbetstid - utan att reflektera över att detta med flex är kapitalismens
    sätt att ENS LÄNGRE TÄNKA på, att
    Marx enda helt oantsatliga teori om mervärdets rattared också ska känna att de utan mössand i hand
    be och tacka för rynvällingen.
    Jo nu reste sig Black Jack; Tusan!
    Han hade dansbands slimmad, skrikrosa med lila dekorationer-den trasa ha hade sylt sin smal, nu inte alls den gamle smutsbyke som suttit på det skitiga perrongolvet med den gamla fabriksmässan liggandes en metr från den storstövel morfar til och med lär har dansat på Kungliga Slottet med---Dvs han hade lyckats
    låna - nå, långa fingrar hittar mycket och morfars fingrar var hans tilgång i tkenskapernas loöumn för tilgångar vilet gav e överraskande hygglig balansräkning. Skuld va 0. "Bilaga 1"---ntyg från Kronofogde Smäll-Kalle--med tusch-stift och bevitnat av Snus-Daniel ochfickvärmarrsnillet CAL I ÅS.
    Ur detta atv steg nu BlackJack med en spänst och ett vrål som fickden finnands d'r men ickesynliga stegrande ström av upgående och snggående svenssöner
    Jag sjunger för Black Jack - var Du än finns!
    Min morfar skev låten. Jag har tonsatt.
    Black Jack drog fram ett G-munspe och vilket tryck:
    "När livet vaf du
    och du doftade orörd
    cj då vi bara
    hade luften som motstånd

    och vi var ett medvindara
    som du fångade osynligt

    du, du ,du---
    där fanns bara du

    refrängen Du, Du, Du underströmmade
    och så stod där alldles nära
    den gnistrand slimdräkten tvenne stadiga BAtongvakter; De gjorde tvångsmässig honnöe där de satte sig vid
    Black Jacks fötter;Och de guullade med morfars storstövel;

    Och baryton dovmullrad till vackert rockigt under and abovet all.
    Bakom Dig - NÅGON STANS---Kafka
    var på A, som Genast låstes - "klick" --och Du äger Ditt öde.

    Vitigare än startkapital: Kan Du - eller tor/vet Du att Du är en informationsägare? Äger Du i n s i k t e n om hur fullständigt avgörande informationen är---ja då känns hemläxan som din mantras mantra;
    VArning här! Är Du ej sanningsenlig mot ensDig själv-så kan Du som Ted Gärdestad låta uppblåsta sekttjyvar eller musiker som efter den enkle, veke Ensamheten TG. Jag minns hur totalt, spontanglad han blev när vi pllgtsligt en majdag för ack så länge, längesedan sedan befunnos ståend bredvid varadra i andra startledet på Sollentunavallen: Det gällde "Rösjöloppet". Nästa gång vi såsa var i Wien, 1977; Mozart i parken---ishockey-VM---
    han var en varm vän av Tre Kronor, och livlig påhejae. Inte berusad; Ändå fängslad av vaktgardet; Inga Strauss med An der schönen blauen Donau där inte. Ted kunde ha blivit kvar i arresten, men verkligheten kom til arrangörerna.
    En ursäkt kunde inte trösta Ted.
    En not jag härmed delge Er, mina 4-5 läsare; Jag minns med vilken oförstående, auktoritär ton hans svärfar Povel Rammel använde; Ted
    fick ta skydd i mitt hotellrum.Ramel ondgjorde sig över att hans dotters man och, ve och styggelse, far til hans barnbarn..bla, blah. Kvällspressen hade löp och krigsstilar: "Gärdestad fängslad i
    Wien!" eller denna: "Ted Gärdestad misshanlad i VM-arenan!"
    Så kan det gå.

    Thorwald

    SvaraRadera