Populära inlägg

2009-11-23

Ta det easy, Malka blir ett uppköp!

Helt kort; Att ett bud sänts den 16 oktober och får offentlighet först så långt senare - verkar konstigt, men kan givetvis ha förklaringar om man väntar annan typ av bud - snart.
Så nu när aktien åter tickar runt 17 öre så ä'r det lockbete som attraherar. Alliance
Oil är granne med Malkafältet där o västra Sibibiren; Och logiskt är väl att Alliance
får Malka rensat från rester av skandalperioden. Ett väl positionerat oljebolag och
såvitt jag snappat snacket kring Malka så är resultatet av en inspektion, samt värdering av oljereserverna, mycket goda nyheter. Oljereserverna ha skjutit i höjden.
Minst 35 öre.
Inte så lång tid tills det stora fånget kommer.Men först skall nu handelsstoppet hävas. Och jag vill se mer av oktoberbudet som gälde Oil Services - det produktionsbolag som driver rulljangsen i oljefältet i Tomsk. Det talas om indiskt bud, om koreanskt intresse, om kinesisk studie/värdering av Malka Oil samt Malkas egna utvecklingsidéer:Uppköp,nyemission, samarbete med Alliance Óil...MM.
Thorwald

1 kommentar:

  1. Hej Thorwald!
    7 januari så skall extrastämman
    om beslut gällande bemyndigande
    till ev. split äga rum ..
    Aktien rasar från befintliga
    nivåer och oron för ne skrämmer
    visst folk mer än vad jag
    trodde ..

    när jag tittar på datumet så
    börjar jag fundera om detta val
    även skulle kunna vara knytet
    till den utvärderingsperiod
    på 6 månader som idis (2009-06-02)
    behövde för att utvärdera
    försäljningen av ceplene ..

    Hur dom helst .. tråkigt
    att se dagens börsreaktion

    SvaraRadera