Populära inlägg

2009-07-24

Christian stiger fram!




SAS Open, Scandinavian Mssters; Världsgolf, Plats: Barsebäck vid Öresund.
Tiden tickar på. Jag tycker det känns som alldeles nyss den där sensommardagen jag fanns på plats då Christian Nilsson som junior fick deltaga i en av svensk golfs morgondagare.
Jag minns hur han på 10;an just utefter Öresunds blänkande vattenspegel satsade friskt och utslaget såg länge perfekt ut, även om lite hook fanns där.
Bollen försvann ut i midjehögt strandgräs. Christian knallade med långa kliv
ut på sin första Mastersrunda på Barsebäcksbanan;Han kom lite sett med inspelet efter
ett slags plikt som en tuff påminnelse om att arbetsdagen hade börjat;
Så då måste man vara vaken.
Christian gav många prov på sin talang innan han med ett slags marginal plockades
bort från start dag 3. Cutten.

Jag erinrar mig att ungefär samma hände på Masters då arrangemanget genomfördes på Kungsängen.

Men i år. då Christian hunnit fylla 30 och blivit pappa samt vunnit sin första seger
på Europatouren; Den i rankrike den 21 juni. Vinnarskallen finns här på bloggen!
Nu såg jag att Christian var på väg mot tät marginal till toppen efter dag 2;
Argentinaren Gonzales leder på - 10---starkt gjort, men mitt tips är att det sker stora förändringar redan dag 3.
Christian började dag 2 med tre raka birdies! Sedan kom ett par boggies, men - 3 kan
och skall ges litet a i betyg.
I mitt hjärta är Christian från Värmland det kanske största svenska hoppet, men är jag solo om den åsikten får vi se på lördag kväll. Och söndag, finaldagen.
Jag njuter av att vara partisk;
Heja Christian - spela för att det är två härliga golfdagar att utmana och utmanas
av!Boggie---forget them (en stor del av den mentala golfgåtan!)
SAkönt att ha Göran Zachrissom som den förmedlande länken. Tänk, vilken lyx! Här kan jag röra mig fritt i gårdshuset, göra en saväng påcykeln, handla, träna lite chippar på gårdsplanen...och längta efter en svens jubelsöndag därnere vid Öresund.
G.Z. kom upp i zenit linkad till Tom atson, vars liv rullar vidare på Chapions Tour både här och där. G.Z. får endera dagen mitt diplom. Struntar han i?
Ingår i priset - men då är man bra korkad. Och det är inte G.Z.

Nu är klockan 13.27 lördag. Christian N. hackar lite oroväckande på - 3. Birdies - 2 st -
senast dock eller rätttare; dess bättre. Erlandsson hänger med och Gonzales är passerad men har tät ledarkontakt. Ett birdieryck?
Heja C.N.!

Thorwald

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar