Populära inlägg

2008-09-25

Fröken Gestrin i mitt hjärta




Likheter kan ha många speglingar.
När jag var liten var tandläkare och småskollärare skrämselpropaganda.
Fröken Gestrin hade jag i småskolan nere vid Gunnern och vita kyrkan
med svasta tornet där i Stommen Gunnarskog.
Så här vill jag minnas frk Gestrin på vandring som pensionär.Gud är en hon.
Hon finns livs levande i mitt hjärta.
Vilken tanddoktor som man skrämde med - i Arvika byggde man upp fasansfulla anekdoter kring en kvinnlig tandutryckare på FolktaNDVÅRDEN.
En vacker höstdag satt jag i monstrets väntsal.
En timme senare vandrade jag och mor mot busstationen för hemfärd.

- Hon var gullig, sade jag lite skamset.
- Där ser du, elaka tungor ska man inte lyssna till, sade mamma och tryckte min hand.
Nu frågar jag: Har du liknande minnen? Skriv!

Thorwald

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar