Populära inlägg

2011-12-02

Thorwald: Sitt still i båten!

I skenet av en neutral författarroll utan eget aktieinnehaV, NOTERAR JAG EN NÄSTAN BRUTAL
ILSKA riktad mot framförallt EpiCepts VD Jack Talley; På olika forum - främst do Avanzas "Placera nu." Det mesta är svagt hoptotade försök till indicier. Signaturerna "Wagner", The Brit
m fl har demaskerat optimismens förhoppning om att EpiCept behöver den tid det kräver för att trumfa fram nya spännande läkemedel.
Så mina dyra läsare undrar väl över att en side-flyer som jag inte med skammens rosigt HETTANDE KINDER SMUGIT UT BAKVÄGEN OCH SLÄPPT NÅGOT ILLALUKTANDE
över Jack T.
Sanningen är att jag aldrig varit säkrare på det som hävdas i föregående krönika! Jag lider för dem som fångats av rävgift.Aldrig har devisen stått sig bättre; Så länge du inte sålt haR DU INTE FÖRLORAT. EpiCept är en långsiktig placering! Basta.

Thorwald

10 kommentarer:

  1. Just så. Tålamod är inte lätt att få bukt med.
    Nyåret kan väl vara en lämplig tidpunkt för något av de två, tre triggers som förväntas?
    Oscar II

    SvaraRadera
  2. Du är ett skämt thorwald.. Du är faktiskt rätt lik Jack Talley., Du snackar också massa strunt som aldrig inträffar.. Gör mig en tjänst Thorwald, läs dina krönikor några år tillbaka och tala sen om en enda sak av det du svammlat om som inträffat.. En enda sak om tre dubblingar och godkännanden och avtal..
    Skriv gärna en krönika om detta sen, dvs det du förutspått som blivit rätt.. Kännar du Saida? Hon framstår ju som rena sannings sägaren om man jämför med dig..

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det är underhållande att läsa din blogg!

    Men själv tycker jag att Epicept är inne i ett farligt läge med en kassa som håller på att ta slut, ceplene som förmodligen inte kommer till USA marknaden, Meda som inte lyckas sälja ceplene, så nu hänger allt på att det kommer ett AmiKet avtal innan pengarna tar slut.

    Så det kan bli tidernas rally men jag tycker det mest lutar åt en till pp.

    Kalle

    SvaraRadera
  4. Hej Thorwald!

    Jag undrar vad Kristoffer hellstrand säger om FDAs sätt att agera mot ceplene, kan det bli som i EU med EMEA att de ändrar sig?

    Hur förklarar han att drabbade av sjukdomen i EU inte köper ceplene?

    Känns som att det är något som inte riktigt står rätt till?

    Skulle jag drabbas av AML så skulle jag vilja ta underhållsbehandlingen ceplene för att öka chansen till att få livet tillbaks, så det borde finnas ett stort köptryck efter ceplene och det är väldigt svårt att förstå att Meda har mislyckats med att sälja ceplene.

    Thorwald du som gammal reporter borde hitta haken varför inte ceplene säljer!

    Vore tacksam om du kunde fördjupa dig i dessa frågor och skriva om det här på bloggen.

    Sten

    SvaraRadera
  5. EPICEPT SKA NER I AVGRUNDEN!!!
    Det ska jag se till he he he

    Glad

    SvaraRadera
  6. Om vi tar histsoria:
    I ena hörnan allt bevisat felbeslut av ledningen med Jack Talley börjar likna en skampåle.
    I andra ringhörnan, allt positivt som med tunga steg tagits i framforskningen av Ceplene samt detta cancer-vapens godkännande i EU /Enea / och sedermera stöket med en insänd FDA-- ansökan om USA-TILLSTÅND; FDA---STOPP OCH KRAV PÅ TILLÄGGSSTUDIER.De förbereds nu.
    Men sammantaget med Ceplene; Vi får se om inte ett förtroende-case skapats mellan EpiCept och FDA...Körschema är på ingång!AmiKet är krämen som skall rå på till och med CANCERPINA. INFÖR FAS 3 ÄR NU DET STORA STEGET: PARTNERAVTAL.

    Nu ÄR VI INNE I DECEMBER---- avgörande tidskamp;
    Ceplene börjar enligt MEDA att säljas med kraft under andra halva av 2012. NÅGOT STORT ÄR PÅ INGÅNG.
    Thorwald

    SvaraRadera
  7. Hej Thorwald.

    Vilken är din referens för Medas uttalande "...säljas med kraft under andra halvan av 2012"? Skulle vilja läsa mer om det och om Meda anger någon mer information i sammanhanget.

    //Mr Stargazer

    SvaraRadera
  8. Meda har en strikt policy om at styra upp informationen.
    At ägna sig åt att ge service till osportsliga
    personer, som Du kanske är tillhörandes, ty din ton är lätt hånfull och svaret blir neutrum:

    Den som lever får se! Plugga på vad Ceplene egentligen är för något! Och AmiKet lika så!
    Lova att skriva hit till min blogg och förtälj Ditt Scoop---
    och jag skall ta denn jakt på sk-t som guld.Tvärtom, min herre! Tvärtom!
    Thorwald

    SvaraRadera
  9. Hej igen.

    Du tolkar mitt föregående inlägg helt fel, Thorwald. Frågan var seriöst menad. Jag ville veta var du hade sett eller hört det du skrev. Som du vet så skrivs det en hel del om Epicept på nätet och därför är det viktigt med källkritik. Jag har sökt i publikationer på Medas hemsida och även googlat en del utan att hitta det du skrev. Därför frågade jag. Det var absolut inte menat som nått hån (förstår inte hur du kunde tolka det så). Jag ville helt enkelt bara läsa orginaltexten, men det är okej om du föredrar att inte dela med dig av dina referenser. Jag (och säkert andra med mig) hade dock uppskattat om du gjorde det.

    //Mr Stargazer

    PS. F ö är jag en glad aktieamatör och har haft Epiceptaktier i min "portfölj" i några år nu. Jag är ingen medicinexpert, men vet tillräckligt om Epicept och företagets pipeline för att förstå att en investering i Epicept är långsiktig och ska ses som riskfylld till dess försäljningen tar fart på allvar. DS.

    SvaraRadera
  10. under interviewns gång fick de two lådor champange!! celebration soon!!

    SvaraRadera