Populära inlägg

2010-12-14

En framgångsfråga: VEM ÄR LÅNGSIKTIG?

Jag ger mig ogärna ut från min blogg så länge jag arbetar med dess inkörningsperiod, alltså etableras på den nya, hittills vildvuxna och ack så spännande i mediautvecklingen.

Men när Aktiebloggen Redeye låter en bedrövligt baisse-förgiftad Pfeonix sköta "Klargörandet" i dess friaste form och skadeglad förklara varför man inte bör tro på det som han (P.) tydligen misstänker är hela anledningen till + 200 % uppsving för den totalt nedplöjda jumboaktien EPICEPT.

En typisk kortsiktig spelare.Så här är det:

Jag anser att det bara är en tidsfråga innan EpiCept passerar tiokronorsspärren.
Och det finns en uppsjö av lättfattliga,värdesäkrade och väl bekanta s k "Triggers" ----som utlöses med tiden. För enkelhetens skull reserverar vi 35 % som riskavdrag från det aktievärde som dagsnoteras.

Tålamod är nyckeln i bolag som finns i nedkört tillstånd men med en god portion sprängstoff i pipeline s a m t - unikt vill jag dra till med! - en i Europa godkänd medicin mot cancertypen AML OCH SOM NU FÅTT KLART MED EN PRÖVNING SOM SKA TA EXTRA LÅNG TID P G A EN EXTRASTUDIE, SOM EXMANINATORN fda yrkar/yrkat för att släppa
fram BLODCANCERPREPARATET Ceplene till examen och OK för USA-MARKNADEN. MITT TIPS ÄR ATT ok KOMMER FÖRE 2012 ÅRS UTGÅNG.
Så åter till EPCT och börsvärderingen av den s k Marknaden; CEPLENE VÄRDERAS JUST NU I 0 SKR OCH 0 DOLLAR.Vid 5 kr/aktie är det bara förlustavdraget - som är hårdvaluta i skattetider - som finns inräknat i Marknadens märkliga värderingsmodell (slarvigt hopplock)- som värde. Hur denne Redeye-bloggare tvinnar sina trådar vete knappt gudarna.
Skamlöst!

Men ej helt unikt. Jag tror nu på en hackvis uppgång och när smärtstillarkrämen NP-1
FÅR SIN FADDER (PARTNERAVTAL) RUSAR VERKLIGEN AKTIEPRISET.Sker under januaris andra hälft.
Så, Gott Folk (även Phenix) Rodmans riktpris 2 dollar passeras inom 2 månader.

Så den mycket relevanta frågan för dagen: VEM ÄR LÅNGSIKTIG?
Den som håller ut. Om aktiepriset är 30 om ett år. Vad har det då för intresse om man köpte på 3, 6 eller 11 skr. Man är storvinnre i vilket fall som helst.Långsiktighet är en personlig tillgång. Buffet och en rätt så lång skara isiga placerare. Regel 1: Kolla h u r nedvärderad aktien är. Typ EPCT: Köp.Köp.Köp.2 års sikt. Inga lån. Sätt på bevakning.

Thorwald

2 kommentarer:

  1. Vilket ansvar tar du när du skriker ut Köp Köp Köp...
    Du kritiserar andra skribenter, du vet vem/vilka...men vilket ansvar tar du själv för dina "råd" ?

    SvaraRadera
  2. Jag är en fri skribent. Menar Du att åsiktsförbud gäller eller ska jag garantera vinster/förluster?
    Köp, köp, köp var en omedelbar äkta känsla ang lång sikt EPCT. Men tack för kommentaren! Allt ska belysas.

    SvaraRadera