Populära inlägg

2010-12-09

EpiCept rusade: Detta är bara början!


Det är bara början!
Jag sitter och tittar ut över Kyrkvikens gnistrande istäcke;
Dataskärmen på.
En hääärlig morgon!

Dels vyn ut över min hemstads buity---kanske mest sensationellt:
Solen som äntligen blinkar till och släpper fram strykpojken nr 1 på börsen;
EpiCept.
Vinnare och förlorare: 53 procent upp på OMX Stockholm small Cap;
EPCT. Notering: 4.75. Gjordes på 4.90.
För några dagar sedan spåddes aktien att den skulle trampas än mer ner i dyn;Under 2 kr.

Jag har hela tiden som "observatör" engagerat mig helhjärtat och att jag inte slavar under egna ägarintressen - 0 aktier fortfarande - inte har betytt särskilt mycket:
Jag tar en dag i taget och baisse-folket ser jag inrte som fiender.
Men nedsablandet av EpiCept har varit sanslös; Stupiditeten kramar taktpinnen.
Nu gäller det att peka på Pump and Bump...Lycksökeri! Och så vidare.Men jag har linjen klar:
Rusa inte och sälj! Is i magen inför raset; Is i magen då aktien rycke uppåt - som denna torsdagsmorgon den 9 december 2010. Varför kan då EpiCept-aktien ta sig upp mot 13 kr våren 2011?

1, Ceplene värderas i princip till 0 som läget är med marknadens värdering av aktien.
Ceplenes skapare,Professor Kristoffer Hellstrand, tilldelades ett ovärderligt pris
- av internationell dignitet - i förra veckan. Där fick baisse-månsarna en örfil!
Kontakten med FDA är återupprättad. Senst hösten 2011 finns ett "OK" från Washington
att presentera. CEPLENES MAKNADSVÄRDE - HÅLL I ER NU! - är då m i n s t 1 miljard Skr.Ger bara det nära 19 skr/aktie.

2. NP-1 : Den snärtlindrande krämen får sin sponsor,och det viskas om Upfront
i ett avtal på 18 miljoner (USD). Triggar givetvis EPCT-kursen.
3. Azixa räknar jag som "DARK HORSE"...
4. Och att finansieringen tryggas i samarbete med Peter A. Cohen och här finns en mäktig connection: Peter har VD-jobbet i Cowen Group - som till bästa villkor erbjuder ett s k flex-lån /nyttjar låne i behovsordning, vilket är en nyckel
för EpiCept, milestones, NP-1, FDA...Royalties från Meda AB allt eftersom Europa beabetas---Och de 5 niljoner dollar som EMA oavsiktligt håller inne genom att i
en enda felaktig sentence gardera för Ceplenes v eerkningsgrad på äldre + 60.
P g a den osäkerhet detta skapar får inte marknadsföring köras i full omfattning. Denna "propp" är nu - vad jag erar - på väg att strykas.
Då får EPCT 5 miljoner dollar från Meda.

Så håll i Er, EpiCeptare;
Detta uppsving är bara början!

Thorwald

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar