Populära inlägg

2010-02-07

Gökungen över 20 kr idag!

Ibland nyper jag mig i nästippen: Och inuti hjärttrakten dunkar mitt omöjliga sjätte sinne; Eller rättare medfödda nyhetsnäsa; Måndagen den 8 februari, klockorna passerar 10.00 Plats: OMX Stockhom, small cap------ näthanddeln.
Senast betalt för EPCT (TIPPAR OGARDERAT)
21 kronor. Inget är omöjligt då fonderna börjar leta nedtrampade bolag med uppsida.

Bara början gott folk och ett Sorry till Kim på Aktiebloggen Redeye! Han sågade det han borde ha fattat var vad han och andra kritiker efterlyst; En löst likviditet;
EpiCept sände den 5 februari ut nyheten så många väntat på men aldrig orkade att se:
Tackla sönder och samman NE-ryktena, som alltid dyker upp och placeras som svaghetstecken;
Och nu, när vi hade inriktat intresset mot fler oklarheter, ja. då hände det som omöjliggjorde min värderingg av EpiCept. Baisse-krafterna är sig lika, ovsett om de är fondgurus eller analytiker. Hur länge slantarna räcker - gå och göm Er!
15 miljoner dollar(med dagskurs 7.45 betyder det 112 miljoner kronor.
Med rätta beklagar jag Redeye och Kim;
Här lägger Jack Tallay och J.T.tittade sig storögt omkring; en doft av orchidé ger lösningen en högtidliyg inramning;
Maxim LLC är ett av amerikanska Skatteverket godkänt nolltaxerande investmentbanking;
Och jag behöver väl inte undgå ännu en plusvariant;
Maxim LLC kan ta positioner - har så redan gjort! - i EpiCept. En av mina favoriter; Peter A. Cohen,som byggt upp ett globalt konglomerat med alla instrument privata rikedomar dras till; Peter A. Cohen är Hedgefondguru och och hans utveckling av sin stolthet Myrius LLC är imponerande. Han öker bolag med framtidens produkter, och EpiCept är ett skolexempel; RGC Holding LLC står som samla ägare (se största ägare NASDAQ). Samarbete med Maxim LLC är inte långt borta. En nyckelman till mig idag:
"112 miljoner kronor,plus milstens- och upfrontinkomster samt MEDA:s klockrena säljframgångar för Ceplene.De vågar de flesta slippa gardera. Och när FDA gett
dem som utvecklas i pipelineAtt öronmärka tecken på att avtal , som t ex MEDA som en fullfjädrad respekterad säljmasjin;
Cancermedlet CEPLENE KUNDE - DET ÄT MIN ÖVERTYGELSE! - INTE HA KOMMIT I BÄTTRE HÄNDER.Jag har sällan sett k v a l i t e t så alldelse självklart slå NACKSWING PÅ
sömniga, griniga, samt spridandes en nästan kronisk oro, som det hör till bland börs-chattar, vägledda av den fatala kullerbyttan av bloggoraklet Kim på Redereye, som jämrar sig å det värsta: Jack Talley, du krossar mitt hjärta - IGEN. Kim missade hela poängen! Hela bunten av Börssnackarnas reaktion blev samma klavertramp som Kims.Varför kasta hela NE-slaVad det handlar om är skapandet av den likviditetsbuffert som ger EpiCept trygghet och arbetsro samt slippandes att skynda igenom avtal med t ex partner för fas 3-projektet NP-1. En god poäng;Maxim LLC, ett skattebefriat Bermudaregistrerat investmentbolag med global närvaro._Och rötter från det Maxim som gav upp och lät EpiCept stiga fram och i sin tur lyckas skapa sensagtionella värden med det godkända cancermedlet Ceplene i spetsen växlar till att vara en vinnare efter idel förlustår. Undret sker redan 2011-2012 --uppköp kittlar dessutom så länge aktiepriset pressas och värdet av hela bolaget är en spegling av oklarhter, som nu säkrats. Kan likställas med de förlustavdrag som gör förtjänsterna dubbel styrka då Ceplene når AML-patientena i USA.Nya EpiCept lyfts redan de närmaste dagarna av att man äntligen har likviditetfrågan löst! Behöver inte ses som gökungen i boet längre!

Thorwald

4 kommentarer:

  1. Du som är en erkänt duktig sportsjornalist borde väl veta att man ej kan tippa utan att helgardera för att vara säker på vinst

    SvaraRadera
  2. hund---jag förstår men utan att verka ovanligt fatale attackante---min poäng är just att ej gardera och som symblikens matador sträcka pp mig och ta elakheter av ickesympati att så flagrant sätta riktkursen till oslagbara 21.
    När tror vi då att 21 betalt kommer?
    Snart, mycket snart. Varför? Se efter.
    Thorwald

    SvaraRadera
  3. Jag "skäller" inte på dig!
    men nu tycker jag att du helgarderar plötsligt!
    Kl 10.00 Snart, mycket snart.
    1 x 2
    Mig gör det inte något, tid är det enda jag är rik på!
    Har suttit med denna aktie i 1 1/2år, kan sitta lika länge till,det enda problemet är traydarna som får mer vatten i kranen,och styr aktien till stor del.
    MVH vov,vov

    SvaraRadera
  4. En sak är säker och det är att den
    statistik som avslöjar blodcancerns
    dödande framfart i mänsklighetens
    sårbaraste områden----därifrån skall man utgå då Ceplene vänds och vrids in-och-ut-på!
    Ceplene är granskat; Om och om igen. Arbetet fortskrider dessutom på besläktade kombinerade användningssätt och områden.
    NP-1 har snart en styvförälder som är topptriggad för att köra igenom fas 3.
    Facit; 2011 kan ringas in med CEPLENE O C H NP-1 och säkra prognoser
    identifieras, men den som lever med atkiebörsernas tick-tack, tack-tick vet att börsen ligger minimum 1 år före.
    I fallet med EpiCept är det nästan tvärtom! Icke särskilt sensationellt alls. Fondmanagers
    kravlar sig ur slafen i slow motion, hur mycket h u n d larmar
    och beklagar att såväl vatten- som basmatsskålen riskerar svält.
    Men finns där värden som vilken blind hönan Sagda som helst kan
    läsa på Börschattarnas rullande show.
    Pfenix är min favorit just nu. Läs hans reflexioner---
    Tre jättar börjar för den seende resa sig över storskogen -- varsel om ljusnande dagar; CEPLENE MEDA
    (RÄTT TYP AV PARTNER)---NP-1--MED EN SAFTIG UPFRONT---MYRIAD/AZIXA---MILESTSONE----CEPLENE GODKÄNT I CANADA/USA---EPI---TURN A ROUND---
    Och ur skohsbrynet kliver en gammal
    man i helvitt långskägg fram, viftar med käppen:
    Uppköparen!
    "Dt enda jag är rik på är tid1"
    Använd den.
    Vov!

    SvaraRadera