Populära inlägg

2012-01-25

Lugn, alla EpiCeptare:Dags visa aktievärdet!

Vilka svängningar!

Måndag den 23 januari: Goda signaler från FDA Washington som bäddar för en fas 3-succé för
EpiCepts guldägg tillsammans med blodcancermedlet CEPLENE. Att det krävs tid för dessa genombrott i marknaden - det måste alla parter begripa/utgå ifrån.
Nu är smärtlindraren AmiKet i fokus och med "Fast track" och krämens redan säkrade prestanda
och nära noll i biverkningar, ja EpiCepts VD Jack Talley hade, såvitt jag begriper, ett lyft.Men EPCT-aktien gäspade runt + 15% i både Stockholm och USA.
Tisdag den 24 januari: Kaffet i vrångstrupen; DI:s nyhetsbyrå Direkts reporter Henrik Svensson hade intervjuat Jack Talley och som proffsjournalist blev jag förskräckt. Varför slarvge uttalanden i detta läge?
Efter att ha talat med  Henrik  blev jag förbannad;
Reportern hade inte ett enda rätt:
Hela EpiCept skall säljas. Påstods det.  Icke.
Bara AmiKet kn tillmätas värde -- Ceplene, som inte tjänar något heller 2012 och aldrig godkännes i USA, är värt noll. Liksom övriga i pipen. Påstods det.
Fel.
Fel.
Fel.
Språkförbistringar---i kombination med  frånvaro av gemensam genomgång av storyn.
Onsdagen den 25 januari. EPCT börsstoppas en timme på förmiddagen. Aktien stannar u n d e r 2 kronor.
Direkts pinsamma huvudroll i denna slarvsylta känns illa. Jag hoppas någon förlorare på  nyhetsfejket äger kurage nog för  ATT KRÄVA ETT KÄNNBART SKADESTÅND.
Men kanske bäst att en rejäl rättelse krävs!
Mannen bakom Ceplene, professor Kristoffer Hellstrand , hur kändes det att få noll i värde
 sänkning av  EPCT-aktien igen?
- Lugnt. Jag känner Jack Talley och jag garanterar: Jack skulle aldrig yttra sig så!
KH låter bestämd.
Ibland tänds något positivt i skräpjournalismens spår:
"Nu uppmärksammas den här aktien", säger en rutinerad fondmäklare. "Det sägs att den kan bli en av årets raketer!"
Så kan det gå.

Thorwald

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar