Populära inlägg

2009-02-01

Dags packa för Gallerie 39!





Tiden rinner iväg.
Nyss tyckte jag det var långt till den 14 februari 2009.Nu blir det nästan bråttom, ty knappt tio dagar tills jag skallha hängt min separatutställning i Gallerie 39. Adress Kyrkgatan, Arvika, min ungdoms hjärta; Ja, jag älskade verkligen Arvika. Liten? Inte, ty den är stor som den är mänsklig. Vackert klättrar staden upp från vattnet; Kyrkviken, en vik i Glafsfjorden.Sveriges innersta hamn som har kontakt med de stora världshaven, ja den finns i Arvika. Kulturen med konst, hantverk, musik, teater - allt genomsyrar min ungdoms hjärta.Där uplevde jag en unik övergång från barn till yngling; Fick som
volontär en intensiv kpurnalistutbildning på Arvika Tidning;Hade lätt för att skriva.
älskade hårt arbete. Idrotten var en viktig plattform: kom tidigt med i Arvika Bollklubb (fotboll) och mycket mycket mera. Och Konsten fanns som en naturligh del i Arvikasjälen.

Gallerie 39 drivs av Arvika kommun. Det känns rätt; mycket spännande att nu vända hem till modersmjölken med målningar som väl fyller upp den härliga gallerielokalen, designad en gång av Per-Inge Fridlund, legendarisk eldsjäl som intendent för Rackstadmuséet.Per-Inge drev eget gallerie under ett antal år. "Öppna sinnen" är mitt tema.Underrubrik: Att våga vinna.
Kl 12-18.00 lördagen den 14 februari är det Vernissagedags för T. Olsson. Öppet har jag övriga dagar 12-17.00. Några frågor - ring gärna 055220019 eller 0761389688 eller e-mail thorwald.olsson@telia.com

Thorwald

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar