Populära inlägg

2009-05-06

En sann entrepreneur



Johan Danielsson.
Just bliven halvseklet som jordevandrare.
I Karlstad har han varit McDonaldskungen!
Har v a r i t; Han har sålt sin kronjuvel ty han vill gå vidare i livet.Allt är förvisso ej guld för att det glimmar; Johans bild av McDonalds kommer snart att skaka om; På vilket sätt får vi spänt avvakta ett slag.
För några år sedan förvärvade J.D. en religiöst traditionsbunden herrgårdsmiljö,ja vallfärdsställe för värmlänningar i generationer: Dömle Stiftsgård vid sjö och å. Där finns sedan 15 år också Forshaga Golfklubb, som residerar i herrgårdens storloge.Den historiska herrgården var Karlstads stifts vackraste samlingsplats för
stressade själar. Där arrangerades det läger för barn och vuxna; Jag tillhörde själv
ett barnläger som tumlade om och lekte och badade och fick stillhetens föraningar i kapellet.Året var 1951.
Johan Danielsson har visat ett stort ägaransvar och även om finanskrisens snålblåst
sätter spår även i denna idyll, så skiner en bländande sol denna dag majdag. Rum även i stugor att hyra.Och vilka vandringsleder! Konferensmiljö med toppmodern utrustning är en bärande disciplin. Och Johan Danielsson är gubevars inte bara hamburgerkungen som började med tvenne tomma nävar.
Han är ävenledes bl a en suverän kock; Han har nyss övertagit driften av Golfklubbens restaurang. Jag fick en tillagning "fritt ur hjärtat" och jag tror ingen golfrestaurang får fler stjärnor än denna när sommaren 2009 gör halt.

Jag vill lyfta på min golfkeps för Johan Danielsson.
Han kommer snart med en stor nyhet som har med hans McDonalds att göra.
J.D, har mycket på gång. Webbtidning m.m.

Nu har jag på detta sätt lyft fram honom som värd en hedersplats på min blogg; arbetar med hjärtat.
Jag ber honom förklara vad restaúrangen i herrgårdshotellet och golfplägnaden
kan avbildas som i hans sinnelag;

- Kärlek, säger Johan. Kärlek är viktigare än något annat! Hjärtat ska klappa för ärlighet och detta är en stor fråga.

Thorwald

Bilderna från golfmiljön denna onsdagen den 6 maj 2009.

Min exfru Marjas målning i golfrestaurangen får plats; Hon är alltid Marja,för mig.

3 kommentarer:

  1. Läste om Johans kritik mot rövarföretagen och kan bara hålla med. Blir spännande att se hans webbprodukt och vad hans nya filosofi får för utrymme där.

    SvaraRadera
  2. ilsofin är på väg tillbaka, ersättandes religionsgrubbel med för många hopplösa försök fatta biblarnas snurr-snurr, ja hur många hot finnes ej där. Be om förlåtelse även om Du varit medvetslös sedan förefående andakt.
    Men frihet, frihet från att köras i datachipsens förlovade färder.
    Du Jan---framste tolkas olika.
    ST

    SvaraRadera
  3. Spännande, vad blir det för adress till web-tidningen?

    SvaraRadera